CLARK ÁDÁM önjáró úszódaru

Ikonikus vezérgépünk

Alkalmas még kikötők építésére, nagyméretű hídszerkezetek emelésére. Rendszeresen részt vesz mentési munkáinkban, illetve összeköti a vízi és szárazföldi szállítást: átemeli, partra helyezi vagy partról vízre teszi a szállítmányt. Különlegessége, hogy önálló munkavégzésre is képes. Mentési munkák során egy búvártaggal kiegészülve végzi feladatát, de sokszor dolgozik együtt valamelyik tolóhajónkkal és a horgonyzó dereglyékkel.

Története

Közép-Európa egyik legnagyobb és legerősebb úszódaruját 1980-ban építette a Ganz-MÁVAG Magyar Hajó- és Darugyár Angyalföldi Gyáregysége. Fejlesztője Szabó Endre gépészmérnök, tervezője Mikó György hajóépítő szakmérnök. Építésekor teherbírása 100 tonna volt, majd 1995-ben jelentős felújítást végeztünk rajta és átalakítottuk 150 tonna teherbírásúra. 2006-ban egy újabb korszerűsítésnek köszönhetően kapacitását 200 tonnára növeltük.

Műszaki adatok

A Clark emelőkapacitása 10 m-es gémkinyúlásnál 200 tonna, míg 30 m-es kinyúlás esetén 30 tonna. A hajótestbe ballaszttartályok kerültek, melyeket daruzáskor vízzel megtöltünk, hogy biztosítsuk a szükséges ellensúlyt. Így az eszköz stabil marad a legnehezebb emelések során is. Gémje a hajótestre fektethető, így magasabb vízállás esetén is képes a dunai hidak alatt áthaladni.

 

Főgép típusa: 2 db Scania
Főgép teljesítmény: 2*390kW (2*530 LE)
Segédgép: 70 kVA
Fixpont: 9,2 m
Merülés menetben: 1,9 m
Menet közbeni hossz: 74 m

 

Személyzeti követelmények

Műveletek elvégzésekor a fedélzeten 12 ember teljesít szolgálatot, utazáshoz 6 fő elegendő. A 24 órás felügyeletről a hajóparancsnok, fedélzetmester, gépészek, matrózok és “kötözők” gondoskodnak.

Kérjen árajánlatot!

Ha szolgáltatásaink és eszközeink felkeltették érdeklődését, és szívesen tervezné a jövőbeli projektjeit velünk, kérjen ajánlatot!