Elűztük az átkot – hordógurítás az új Duna-hídon

Réges-régen a hídépítők megállapodtak az ördöggel, hogy segítse a munkájukat: az építkezés legyen zavartalan, az átkelő legyen biztonságos, kerülje el minden rossz az új építményt. Az ördög azonban nem adta ingyen a segítséget: cserébe az első áthaladó ember lelkét kérte. Innen ered az a hagyomány, hogy amikor a készülő hidak szerkezetkész állapotba kerülnek a hídépítők először egy boroshordót gurítanak rajta végig, hogy az átkot felfogja, végül csapra verjék és megünnepeljék az új létesítményt.

2024. március 14-én a Paksot Kalocsával összekötő új Duna-hídon gurult át az átkot elűző hordó, a csaknem 1 km-es pályaszakasz egy részén a HSP csapata is részt vett a hagyomány ápolásában.
Az új Duna-híd építési munkálataiban az első pillanattól kezdve jelen vagyunk. A kéregelem és őrfal úsztatásától és elhelyezésétől kezdve, a cölöpözésen át részt vettünk a munkálatokban. Az előre összeszerelt hídelemeket bárkáink fedélzetén juttattuk el Csepelről Kalocsára, majd beemeltük őket a Clark Ádám úszódaruval. Szintén a Clark segítségével emeltük a helyükre a zsaluzókocsikat amelyekről hídelemek további szerelése történt. Kiépítettük és üzemeltettünk a bárkahidat a helyszínen, a vízen végzett építőipari és szerelési munkák során mi végeztük a vízi kiszolgálást. Egészen az átadásig ellátjuk még a vízi mentőszolgálatot, valamint a személyszállítást és továbbra is ügyeletet tartunk a munkaterületen állomásozó úszó eszközeinken a nap 24 órájában.
A mintegy 800 főből álló hídépítő csapat részének lenni 2021. nyara óta meghatározta a HSP életét. Egy olyan híd épült az elmúlt 3 évben, amin felemelő érzés lesz keresztül autóznunk, vagy alatta áthajóznunk és bár rengeteg nagy projekt van már a hátunk mögött, büszkék vagyunk arra, hogy ennél is le tudtuk tenni a névjegyünket.
Bár már csak hetek választanak el minket a műszaki átadás-átvételtől, számunkra még mindig rengeteg feladatot tartogat a projekt. Emelésüket követően az őrfalakat a bárkáink fedélzetére engedik és így úsztatjuk le azokat a pillérekről. Az utolsó simítások, a hídpálya szigetelése, aszfaltozása, a korrózióvédelmi munkák, a korlátok- és más hídtartozékok elhelyezése, a közvilágítás szerelése, a hajózási jelzések és légiakadály jelző fények felszerelése még mind-mind hátravannak, ezekben a feladatokban mentőrocsót biztosítunk, továbbra is üzemeltetjük a bárkahidat, valamint részt veszünk a vízi jármok elbontásának kiszolgálásában.

Kérjen árajánlatot!

Ha szolgáltatásaink és eszközeink felkeltették érdeklődését, és szívesen tervezné a jövőbeli projektjeit velünk, kérjen ajánlatot!